22 Aralık 2008 Pazartesi

Beyza bu aralar:

evde amcasıyla basket oynuyor......

sık sık dişlerini fırçalıyor....






babasıyla bilgisayar tamiri yapıyor....







annesinede böyle şirin pozlar veriyor...:)









14 Aralık 2008 Pazar

Uzun bayram arasından sonra tekrar bloğumdayım.Bayramı bayram tadında geçirdik.Beyza da her gün biyerlere gitmemizden pek hoşnut oldu.Evde babasıyla uzun vakit geçirme fırsatı buldu.Bugün banyo yaparken babaaa babaaa diye ağlıyordu.Sabah uyandığındada tüm evde babasını aradı durdu.
Babasıyla bilgisayar oyunu bile oynadı...

Bayramda çektiğim tek resim diyebilirim...
Bayram tatili sonunda büyük bir kaza atlattık.Beyza öğlen uykusunu beş dakka uyuyup uyanmıştı.akşam üzeri 18,30 civarı tekrar uyudu.Bende yatağına koyarken uyanacağını düşünüp kendi yatağımıza koydum.Aslında ilk defa yatmıyor bizim yatağımızda gece,öğlen uykularının yarısı bizim yatağımızda geçiyor.Neyse beyzayı yatırdıktan sonra bir film izlemeye karar verdik.Ben filme dalınca yaklaşık yarım saat sonra bir gürültü ardındada beyzanın çığlığıyla yerimizden fırladık.Evet benim minik kuşum yataktan düştü:((( O anı bir daha yaşamak istemem doğrusu.Görünürde bişey yok gibiydi ama bir türlü susmayınca dışarda bir kaç tur atıp eve döndük.Çok şükür gayet iyi . Artık bana büyük ders oldu.....



7 Aralık 2008 Pazar

5 Aralık 2008 Cuma

video

Beyza ya yaşını sorduğumuzda, bize bir diye cevap veriyor:)))

1 Aralık 2008 Pazartesi


Uzun süre oldu yine yazmayalı.Beyza büyüdükçe uslanıyormu yoksa dahamı yaramaz olmaya başladı anlamış değilim.Gece uykuları daha da düzensizleşti .Yemek yemesi düzensizleşti.
Kahvaltı anne sütü,
öğle anne sütü+çorba,
akşam üzeri anne sütü,
akşam anne sütü,
yatarken anne sütü,
gece boyu anne sütü.
Artık kendi yatağınada yatmaz oldu.Bişeylere dur deme zamanımız geldi galiba ama nasıl..........Acaba emme olayını bırakırsa bütün gece deliksiz uyurmu.?Yada yemesi düzelirmi.?Bensiz bir iki saatte olsa dururmu.?aklımı kurcalayan bu sorular karşısında hala emzirmeye devam ediyorum. Nasıl ayırıcam konusunda hiçbir fikrim yok.Bir keresinde karabiber denemiştim.Fıstığım ağlaya ağlaya emmeye çalışmıştı.Galiba önce kendim kararımı vermeliyim.Ama ben başından beri 2 yıl emzirmek istiyordum...Bu konuda tecrübeli annelerden yardım istiyorum.



Beyzaca :)))


borba=çorba

akkabı=ayakkabı

döz=göz

murnu=burun

aız=ağız

çaç=saç

duak=kulak

murta=yumurta

marna=makarna

durdu=dursun

bada=bas gaza

bebe=bebek

baba=babaanne

ana=anneanne

23 Kasım 2008 Pazar

18.Ay






18. ayımıza ait bir iki fotosu olsun istedim sadece.

18 Kasım 2008 Salı



video


Beyza bu görüntüde hemen hemen bir yaşındaydı.Son zamanlarda bütün eski videoları izler olduk.Beyza bilgisayarı açık gördüğü an Beyza Beyza diye çığlıklar atıyor.Hanımefendi kendi resimlerini ve videolarını izlemeye bayılıyor.En çok sevdiğimiz video daha doğrusu Beyzanın en çok sevdiği video bu.Bakalım siz beğenecekmisiniz.:)

17 Kasım 2008 Pazartesi

Beyza yine hasta:(




Geçtiğimiz cuma sabahı Beyza hafif ateşli uyandı.Hafif diyorum ama 38 derece civarındaydı.Hemen ateş düşürücü şurubunu verdim ateşi düştü.Öğle uykusundan sonra tekrar yükseldi bu sefer nerdeyse 39 olmuştu.Tekrar ilacını verdim ama Beyza inanılmaz derecede huysuzdu.Ateşi düşünce biraz kendisine geldi.Akşam iyiydi 11,00 gibi uyudu ama gece 02 civarı uyandı sürekli ağlıyordu,zaten ardından kustu.Bütün gece Beyza kucağımızda evin içinde dört döndük.Sabah soluğu hastanede aldık.


randevumuz olmadığı için bir saat kadar bekledik.Evden çıkmadan ateş düşürücü verdiğim için genel olarak iyiyidi.Sıra tam bize gelip odaya girmiştikki doktor bey acile çağrıldı.Beyza yı zaten odaya zor sokuyoruz birde üstüne doktoru bekledik.Neyse geldi muayenesini yaptı(tabi bunlar Beyzanın ağlaması hatta çığlıklar atmasıyla oluyo). sonuç olarak boğaz enfeksiyonu.2 tane iğne oldu Beyza, şimdi antibiyotik şuruba başladık.Dün ateşi vardı ama bugün çok şükür yükselmedi.Huysuzluğuda azaldı bakalım haftaya 18,ay kontrolü var.Boy kilo ne alemde görücez.

Gece babasının omzunda baygın bir şekilde dolaşırken.

8 Kasım 2008 Cumartesi

ordan,burdan...



Beyza nın çok severek oynadığı bilgisayar oyunu.Hangi tuşa basarsa bassın değişik efekler çıkıyordu.

Beyza bırakmak istemeyince bizde bir daha açmadık.





Mutfak tezgahına oturduğundan bahsetmiştim.Burdada foto makinesi için ağlıyor.Çirkin kızım benim:)))

Babasıyla konuşurken telefonu elimden aldı.Tabi geri almakta pek mümkün olmuyor.






Babası dayanamayıp kapatınca tepkisi böyle oldu:)))






3 Kasım 2008 Pazartesi

Uluslar arası arkadaşlık ödülü:



İlk olarak sevgili Hatice bana uluslararası arkadaşlık ödülünü yollamış.Sağolsun bende tek tek ismini yazamadığım blog arkadaşlarıma iletiyorum.

Uzun zaman oldu yine,araya giren engellemeden sonra anca bişeyler yazabildim.Benim günlük günlük olma yönünde çıkıp aylığa dönüşüyo galiba:)))

Beyza öyle bir çocuk oldu ki beş dakka fırsat vermemeye başladı.Ne zaman bilgisayar başına geçsek, masanın üzerine oturmak ister oldu.Sadece bilgisayar masasının üzerine otursa neyse mutfakta tezgah üzerine de oturup bütün bardakları önüne dizmeye bayılıyor.

Bilgisayar masasına oturmuş notlarını alan Beyza:)))










Geçen sene almıştık aslında uyku tulumunu büyük gelmişti.Bizim kız hiç örtmez üstünü gece on kere kalk ört anında açar.Bu sene tam oluyor ama bu kadar kalın giydirecek pek soğuk havada olmadı.
Bi gece denemek amaçlı giydirdim o gecede ateşlendi:( Bir daha giydirmeye korkar oldum.



Kendisi bayıldı ama, evin içinde koşturup durdu.Aynayada bakmayı ihmal etmedi.Üzerini değiştirdiğimde yada saçlarına bişeyler taktığımda hemen aynaya koşar.


11 Ekim 2008 Cumartesi

uzun bir aradan sonra:





Evet yazmayalı uzun zaman oldu.Beyza iyileşti çok şükür,
iğne şurup derken zaman hızla akıp geçti.Doktorumuzun çektirmemizi istedeği voiding (idrar kaçağı )yaptırdık.Sonuç temiz çıkınca derin bir oh çektik.Beyza hızla büyümeye ve keşfettiği yeni şeylerle bizi şaşırtmaya devam ediyor.En son bombası meraba yapıp elimizi uzattığımızda öpüp başına koymaya çalışıyor.Kurban bayramına kadar tam anlamıyla öğrenir umarım.Doktor ne yaptı sana diye sorunca, parmağını gösterip cıs diyor.(kanı genelde parmağından alındığı için)Her söyleneni tekrar etmeye çalışıyor.Bizi ismimizle çağırmaya çalışıyor.Hayvanlarıda yavaş yavaş tanımaya başladı.En sevdiği ve ilk görüşte tanıdığı:Kedi,at,ayı,köpek balık,tavuk,kuş.....






Beyza nın hasta olduğu dönemden bir resim.Halindende belli oluyo sanırım.
Bu resimde...
En sevdiği oyuncaklar benim fincanlarım oldu.

Yeni masası çok beğendi Beyza aah bide sürekli bizim boyama yapmamızı istemese:)

13 Eylül 2008 Cumartesi

Beyza'cık yine çok hasta:(((

Arkadaşlar önceki yazımda Beyza nın ağlama krizlerinden bahsetmiştim.Sebebi teker teker ortaya çıkmaya başladı.Önce salı gecesi ateşi yükselmeye başladı.Ertesi gün doktorumuzu hemen aradık.Ateşi cumaya kadar düşmesse getirmemiz gerektiğini söyledi.Çarşamba gecesi ateşi dahada yükselmeye artı kusmayada başlayınca sabah erkenden hastaneye gittik.Uzun süre sıramızı bekledikten sonra doktor muayane etti.Sonuç olarak boğaz enfeksiyonu olduğunu 3 iğneyle tedavi olabileceğini söyledi.Beyza daha önce bir kaç kez bezini gösterip çiş acıyo demişti sonrada uzun ağlama krizine girmişti.Doktora anlattım derhal idrar tahlili ve kan tahlili yaptı.Sonuç:yüksek oranda idrar yolu enfeksiyonu olduğu ortaya çıktı.Hemen böbrek ultrasyonu çekildi temiz çıktı çok şükür.İğnelerimiz 10 a çıktı kültür testide yapılmıştı sonuç pazartesi.Beyza daha iyi gibi ama hala çok huysuz.Bakalım bir kaç güne nasıl olacak.Allah bütün bebişleri korusun...

8 Eylül 2008 Pazartesi

Hayırlı Ramazanlar...........

Herkese hayırlı ramazanlar.Beyza son dönemde ufak bir soğuk algınlığı atlattı.İlaç takviyesiyle doktora gitmeden iyileşti çok şükür.Ama inanılmaz derecede huy değiştirmeye başladı.Büyük bir olasılıkla yeni çıkacak olan dişleri rahatsız ediyor.Ramazan dolayısıyla çok fazla iftar davetine katılıyoruz.Sağolsun beyza kucağımdan hiç inmiyor.Kimsenin kendisine yaklaşmasınıda istemiyor.Kalabalık odaya kesinlikle girmiyor.Birde yeni huy olarak ağlama krizleri başladı.Eğer istediği şey olmazsa avazı çıktığı kadar ağlıyor,ta ki isteği olana kadar.Bu dönem inş.en kısa zamanda geçicek diye umuyorum.Allah bana kolaylık versin....

27 Ağustos 2008 Çarşamba

Beyza'nın son zamanlarda uyku düzeni değişti.Ama bu değişim benim için gayet zevkli hale geldi.Şöyle akşam yatma saati 11-11.30 civarı gecede en az 3-4 kez emmek için uyanıyor.Tabi nerdeyse bütün gece beraber uyuyoruz.Sabahlarıda 9.30-10 gibi uyanıyor çok şükür.Bende günün yorgunluğunu sabah uykularında atabiliyorum.Öğlende bir saat uyusa benim için yeterli oluyo.Gelelim diğer gelişmelere:Artık ne istediğini yada ne yapmak istediğini kendi dilince anlatabiliyor.Dışarı çıkacağımız zaman hemen bebeğini yada bir ayısını kucaklayıp getiriyor.Tanımadığı insanlara karşı hala çekingenliği devam ediyor malesef.Ne yemek istediğine de kendi karar veriyor.Ocağın üzerinde tencereler varsa tek tek kapaklarını açtırıp beğendiğini yemek istiyor.iki kelimelik cümlelerde kurmaya başladı.Geçen gün anne suççem dedi.Çok şaşırdım.
Daha dün küçücük bir bebekken, ne kadarda hızlı büyüdüğünü pek fark edememişim doğrusu.Beyza'ya yeni 2 kitap daha aldım hayvanlar ve renkler.Sayfaları tek tek çevirip hangi hayvan olduğunu bana söyletip kendi dilince tekrar etmeye çalışıyo.En tatlı söylediğide penguen .(meguen gibi bişiy söylüyo)Her nerde boncuk renkli taş gibi şeyler görse mama diye tutturuyo.Onların mama olmadığını anlatmaya çalışıyorum.Tabi biraz zor olduğu için ortada pek küçük şeyler bırakmamaya özen gösteriyorum.
fotoğraf makinesini gördüğü an elimden almaya çalışıyo malesef.O yüzden pek yeni resim yok.
Aşağıdaki resimler bir alışveriş merkezinin oyuncak reyonu.Her gidişimizde bölümde uzun süre oynuyor.Ama bir türlü hangisini alacağınada karar veremiyor.



18 Ağustos 2008 Pazartesi

yeni fotolar:

Beyza artık bize bilgisayarı pek bırakmıyo
Yeni yetişen nesil böyle işte.Daha kalem tutmaya başlamadan mause kullanmayı öğreniyorlar.
Bide şöyle bi poz verelim:)
Sonrada araştırmaya başlayalım:)
Beyza kendi suyunu kendi içer oldu.

Artık bir mama sandalyemiz var...Biraz geç oldu ama olsun.Kucağımda Beyza olmadan yemek yemek ne kadar rahatmış bunu anlamış oldum.
Artık sırayla yemek derdide yok :))) Kendi yiyebileceği şeyleri yemeside artık daha rahat...
Bu da babaanne yapımı salıncak:)

Güzel icat değilmi sizcede:))))